Borrowed Material / Vypožičaný Materiál
 
s/with MATTHEW ROGERS (USA)
NOVEMBER 29 - DECEMBER 1 / Stanica Žilina - Záriečie

photo by Natália Zajačiková
"Po neskutocnom predstaveni v piatok vecer, ktore ma rozobralo na kusky a poskladalo naspat, a ktore zanechalo vo mne krasne pocity, nasledoval vikendovy workshop. 
Kedze naposledy som sa hybal na Malovanom birdovi, pozvolny zaciatok v klude - anatomia, kreslenie, rozpravanie a plynuly presun do priestoru, kde sme skladali male ciastocky do jednej vacsej casti, bolo pre mna to prave, ako sa hovori sadlo mi to ako rit na serbel!
Pre mna bol tento workshop prelomovy, aspon si to osobne myslim, uz som odhodil vsetky svoje vo mne hlboko zakorenene predsudky a otvoril som sa casu, priestoru, situacii a zucastnenym osadnikom :)
Som rad a velmi vdacny za taketo prilezitosti...dakujem ze ste, prinasate mojmu zivotu novy rozmer, mam vas vsetkych rad!" - Lukas O.
photo by Natália Zajačiková
photo by Natália Zajačiková
"Workshop bol uplne super. Super lektor, super ludia, super atmosfera a samozrejme aj organizacia. ;)    No co dodat?  4xsuper = super :D
Dakujem este raz :)" - Vladimir H.
photo by Natália Zajačiková
 
photo by Natália Zajačiková
 
"Budem sa opakovať, ale nech... Nájsť si čas (a niekedy je to takmer nemožné) pridať sa k ľuďom na workshopoch, je pre mňa zásadná vec. Zrovnovážňuje mi to povolanie (solitérne), zamestnanie (sedavé) a vôbec - život (uponáhľaný).
 
Zo stretnutia s Matthewom mi ostáva osobná a konkrétna skúsenosť s tým, ako ma dokáže zmiasť väčšie množstvo ľudí a menší priestor (až do štádia nepoužiteľnosti, kedy okrem pamäte zlyháva aj priestorová orientácia, hmm, nové zistenie). Avšak tiež mi ostalo to, ako ma to zaujíma. Najmä v súvislosti s tzv. kinestetickou empatiou (a tu sa zastavím, lebo by to bolo na dlho), v ktorej nás zvieratá jednoznačne pretromfnú.
 
A som naozaj vďačný za všetky príležitosti postupne sa preskúmavať... " - Kamil M. 
"No ja môžem povedať len veľké DAKUJEM., a budem sa opakovať 
Ja som sa tam cítila strašne dobre - výborní (ľudskí) ľudia.. a tak ako som tam prichádzala zo všedných vyčerpávajúcich dní som odchádzala.. šťastná..,usmiata a dojatá -z toho akých skvelých ludí poznám- ako ich mam rada., a samozrejme z Maťkovho prístupu.. ani na moment som totiž nepocítila nátlak (z čoho som ja vždy v minulosti bola nesvoja a vybudovala si tak k pohybu blok)..ani nič absolutne negatívne..len štastie a dobrý pocit z toho čo sme robili., a teším sa ked sa zídeme znovu ..lebo mi to pomáha posúvať sa vpred a už sa nebojím hýbať !!
Odkedy poznam vas a nie je to zas tak dlho.. sa mi existuje ľahšie lebo skrz pohyb a vaše osobnosti som mnohé pochopila..a mám seba samu na tomto svete radšej... ĎAKUJEM" - Viktória P.
"Ja neviem, či moje spätné väzby ešte niekoho zaujímajú. Nie z toho dôvodu, že by boli odveci alebo by boli nezaujímavé. Skôr preto, že všetky moje dojmy a požitky zo SKOK-ových workshopov sú pozitívne.
To však nezlahčuje ich významnosť alebo kvalitu. Sú to hlavne skúsenosti. Ja som bola osobne už na veľa zaujímavých workshow-ov, niekedy bez informácií o lektoroch a ich práci. Ale aj napriek tomu sa viem a môžem spoľahnúť na SKOK, ktorý vyberá a pozýva zaujímavých umelcov, ktorý s nami zdieľajú ich skúsenosti. Pracujú s nami a skúšajú na nás aplikovať ich malý výskum. Niektorí nás učia, niektorí sa s nami hrajú, niektorí s nami zdieľajú vlastné pocity iní nám dávajú presné zadania. Tak, či onak, každý z nich má vlastný štýl. A pre mňa spočíva ta pozitívna odozva práve v tom, že viem, že z každého ochutnania si zoberiem to, čo potrebujem a to čo mi vyhovuje. A po každom takomto naplnenom víkende si moje telo niečo zapíše do pamäte a to čo si nezapamätá telo, pamätá si hlava alebo moj zápisník. 
 
Okrem toho mi to dáva možnosť mať prehľad a byť v kontakte so známymi osobnosťami tanečno-pohybového sveta. Človek aspoň na chvíľu zabudne na svoj svet, v ktorom žije a cíti sa na chvíľku ako v rozprávke, kde je všetko dovolené.

Výnimkou nebol ani workshow s Mathew Rogersom, kde sme eterickým spôsobom kradli materiál interpreta. Veľmi precíznym pritom veľmi voľným spôsobom sme pracovali na usporiadaní nášho teľa. Stavali sme ho časť po časti tak ako kompozíciu skladajúcu sa z vykradnutého a civilne zmodifikovaného materiálu. Kombinovali sme rôzne silno pohybové prvky s presunmi v časopriestore na báze lavínového efektu činnosti ľudí v skupine. Takouto hrou sa nám podarilo vyskladať efektívne a jasne fungujúcu množinu individualít. Ató" - Katarína P.
"Moje z toho? Chcieť zjesť seba a aspoň letmo sa pokúsiť dotknúť ostatných: Po celý ten čas som zo seba vyťahoval uzly. (Čosi ako zistenie: niesom to ja kto si rozširuje obzory, ale ten, kto dvere pred nimi skôr zatvára. Si nič prevratné. Daj si facku nohou.)

Ak rozmýšľaš či na niečo také ísť, tak posúvam: Nebolo to ani na smiech, ani trápne, ani preprofesionálnené, ani nútené či nudené.
Čo to však bolo (varené?pečené?údené?), to si asi povedal každý sám odlišne, lebo bolo to také žité na mieru. 
Došiel som domov, hodil batoh do kúta, seba na stoličku a s rozžiareným ksichtom vyfúkol: To bolo!" - Samo H.
„Matthew ma zaujal hneď prvým cvičením, ktoré zrovna nebolo pohybovo zamerané, ale snažilo sa nás priviesť k jemnejšiemu vnímaniu nášho vnútorného i vonkajšieho priestoru. Pre mňa malo silný psychologický i environmentálny podtext, takže ho jedného dňa určite využijem pri environmentálnej výchove. Následne sa pre mňa v podobnom duchu niesol i celý workshop. Aj naďalej nás Matthew veľmi nenútene viedol k akémusi zvnútorňovaniu, ktoré však nesprevádzala izolácia, ale plné vnímanie toho, čo sa deje aj v prostredí okolo vás. Hral s nami jednoduchú hru, kedy sme sa presúvali po priestore, v ktorom pribúdali pravidlá a z presunu na 5 pevných bodov sa zrazu vykryštalizovalo niečo, čo vám pripadalo skoro ako seriózna choreografická práca. Najviac zo všetkého ma však bavilo „kradnutie“ materiálu, ktoré dalo zabrať pamäťovým bunkám. Na prvý pohľad jednoduché zadanie, ktoré predchádzalo pozorovaniu polhodinovej Matthewovej sólo improvizácie vás nútilo vymýšľať rôzne stratégie, ako si čo najviac z videného uložiť do pamäte tela. Následná individuálna i skupinová práca s „ukradnutým“ materiálom bola rovnako zaujímavá, či už ste boli aktérom alebo pozorovateľom. Dokonca musím povedať, že vďaka „výkonu“ účastníkov bolo miestami ďaleko zábavnejšie byť tým, kto pozoruje.“ - Bára I.  

You may also like

PACEMAKER / one night three dances
2013
Breathing bones
2014
MEDICÍNA V TANCI so Zunou Vesan Kozánkovou
2016
Tancujúce telo a svetlo / Dancing body, dancing light
2016
Couch Corner XLL (Extra Large Life)
2013
KioSK 2013 - workshop
2013
DEBODY
2013
Fluid Culture Body
2015
ANIMALINSIDE_gallery
2013
Rytmus a improvizácia
2015
Back to Top